אהבה על פי האינטרנט

כמות המידע הנצבר על ידי רשתות חברתיות והיכולות לקשר אירועים בעבר לתופעות מאוחרות יותר, המכונה גם Big Data, יכולות לשפוך אור על מגוון רחב של נושאים.
יתרה מזאת, האפשרות להשפיע על חייהם של משתמשים עוררה סערה, כאשר פייסבוק ערכה ניסוי פסיכולוגי על ידי שינוי כמות הפוסטים החיובים והשליליים שמשתמשים ראו.
דבר אשר הוביל לשינוי מדיניות החברה ופתיחת אתר המיועד לשיתוף מידע אודות המחקרים.

בסדרת מאמרים שפירסמה פייסבוק בפברואר על אהבה התפרסם מאמר אשר מדד את פעילות המשתמשים ברשת החברתית לאחר שאלו דיווחו על היותם "במערכת יחסים".

הנתון הראשון מראה את כמות הפעילות ( פירסום פוסטים ב-Timeline) בין שני משתמשים אשר בעתיד ידווחו על היותם זוג.

על ידי Facebook

על ידי Facebook

כפי שניתן לראות סמוך להצהרה על היחסים בין השניים חלה עלייה, ולאחר מכן ירידה תלולה בכמות הפעילות במשך תקופה של כ-30 יום, אשר לאחר מכן מתייצב.

הנתון השני מציג את ההשפעה החיובית על מצב הרוח של המשתמש הנכנס למערכת יחסים, כפי שניתן לראות ישנה עלייה משמעותית בכמות הפוסטים החיובים המתפרסמים לאחר הכניסה למערכת אל מול התקופה שקדמה לה.

על ידי Facebook

על ידי Facebook

אתר נוסף אשר בוחן אלמנטיים רבים של האהבה הוא אתר ההכרויות OkCupid אשר לאחרונה פירסום ספר על הנושא.
אולם גם מנגד ישנם המטילים ספק ביכולות של נתונים להשפיע על מציאת בני זוג, ולאחרונה אף מצא חוקר שיש השפעה לרעה על אורך הקשר במידה והקשר נוצר על ידי האינטרנט.

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות

הראל שטנשטיין

בעברו כתב הסלולר של מעריב, נענע10 וחורים ברשת ושימש ככתב פרילנסר של אתר EETimes האמריקאי. כיום מייעץ שטנשטיין לחברות הזנק ומפתחים בנושאי אסטרטגיה, שיווק ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח.

תגובה אחתהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

banner