אוזניות גברה עלית 85t

כשהושקו כאן אוזניות ה- ג’ברה עילית 85t לפני כמה שבועות, היה בלבול קטן, שרונן ברקוביץ’, מנכ”ל ביקונקט היבואנית השתדל לסלק – אלה לא היורשות של הג’ברה 75t. על אף שהמספר הגבוה יותר עשוי לרמז על כך, זה לא המצב. כמו שיש לאפל אייר פודס ואייר פודס פרו, אז עכשיו לג’ברה יש דגם “פרו” משלה. ההשוואה אגב, איננה מקרית – ג’ברה הולכים על הראש של התפוח בשוק האוזניות האלחוטיות, בערך באותו הזמן שבו אפל הכריזו על אוזניות ה-Over Ear המוגזמות במחיר שלהם…

בכל מקרה, אנחנו נעשה כאן כמה השוואות לדגם ה-75t, כי ההשוואה מתבקשת וגם כדי להבהיר מה מתאים למי. קיבלנו את ה- ג’ברה 85t  לפני כמה ימים להתנסות, והנה המסקנות שלנו מהדגם החדש והעילי של ג’ברה, שכבר קנתה לעצמה, ובצדק, שם טוב מאז דגם ה-65t המאוד מוצלח ויורשותיו.

גברה עלית 85t מול גברה 75t
מימין: ג’ברה 85t משמאל: ג’ברה 75t

עיצוב ומראה

במבט חטוף, לא ממש ניתן להבחין בהבדלים משמעותיים בין דגם ה-85t לבין דגם ה-75t. הן נראות אותו דבר. אבל בבחינה מדוקדקת יותר, ניתן לראות ששבכות המיקרופונים שנקדחו בגוף הן קטנות יותר מהדגם הקודם, וקיימות בשני מקומות נוספים: בחלקה העליון של האוזניה ובחלקה התחתון. ב-75t לא תמצאו אותן, וזאת הודות לעיצוב פנימי חדש שתיכף נרחיב עליו. נראה שהאוזניות עצמן הוקטנו אף מעט יותר. מה שעוד עבר עיצוב מחדש, הוא כריות הסיליקון, אותן גומיות קטנות שנכנסות אל תוך תעלת השמע שלכם: הן עשויות מחומר קצת שונה, וכעת גם להן יש רשת קטנה ועדינה בתוך גוף הכרית.

מנשא הטעינה של האוזניות, הקייס בלעז, עבר גם הוא כמה שינויים: הוא גדול מעט יותר מהמנשא הקודם, ואילו נורת החיווי עברה קדימה לחזית המנשא, במקום המיקום הקודם שלה, סמוך לשקע טעינת ה-USB-C. בנוסף, כאן יש גם טעינה אלחוטית למנשא עצמו, משהו שקיים רק בגירסה היקרה יותר של ה-75t.

גברה עלית 85t מול ג'ברה 75t
ג’ברה 85t מימין, ג’ברה עלית 75t משמאל

ג’ברה 85t אמורות לספק ביטול רעשים יוצא דופן. לשם כך, הפנים תוכנן מחדש. כאן יש בכל אוזניה 3 מיקרופונים, בניגוד לשניים ב-75t, ועוד עניין שונה הוא העיצוב הפתוח למחצה. בשעה שסמסונג עם הבאדס לייב ממש שינו את העיצוב של האוזניות כך שיהיו פתוחות למחצה (השעועיות, קראו את ההשוואה שלנו כאן), ג’ברה שמרו על העיצוב שאוטם את תעלת השמע, אבל הוסיפו את אותן שבכות שהזכרנו קודם, כדי לאפשר גם זרימת אוויר. המטרה היא להפחית את תחושת הלחץ באוזן שנוצרת ברבות מהאוזניות מבטלות הרעשים החדשות.

צליל וביטול רעשים

נתחיל ישר עם השורה התחתונה: ה- ג’ברה 85t הן האוזניות האלחוטיות המלאות עם ביטול הרעשים הפעיל (ANC) הכי טוב שנתקלתי בו. פשוט ככה.

ניסיתי אותן בסביבות רועשות במיוחד: נסיעה במהירות גבוהה, ברחוב סואן בתל אביב (כמה שרחובות בימי קורונה יכולים להיות סואנים), ואפילו באמצע אתר בניה – ברמות ביטול הרעשים הגבוהות (ה- ג’ברה 85t מציעות חמש דרגות), כל הצלילים המונוטוניים הנמוכים פשוט נעלמים. בשילוב האטימה של תעלת השמע, מה שאתם מקבלים הוא פשוט שקט מבורך. אם אתם נמצאים בסיטואציה שאתם צריכים לשמוע את הסביבה, לחיצה בודדת על האוזניה השמאלית, תעביר אתכם למצב HearThrough שמאפשר לכם לשמוע את הסביבה (גם עם חמש דרגות סינון).

מעבד הצליל החדש ומערכת המיקרופונים יחוסו לא רק על האוזניים שלכם, אלא גם על האוזניים של בני שיחכם: בזכות מערכת המיקרופונים המשולשת בכל אוזניה (ששה בסך הכל), המשמשת לטובת קליטת הסביבה וביטול הרעשים עושה עבודה יוצאת דופן גם באיכות השיחה. השתמשתי בהן כדיבורית בזמן נהיגה ב-80 קמ”ש עם חלון פתוח – בת שיחי אמרה לי שאם לא הייתי מציין את העובדה הזו באוזניה, היא לא הייתה יודעת שאני בנהיגה. ככה שגם אם תהיו בסביבות רועשות מאוד, ישמעו אתכם ברור.

גם במחלקת המוזיקה לא הופתעתי. מהניסיון שלי עם האוזניות של ג’ברה לאורך כל הדגמים בסדרה הן מציעות איכות השמעה מעולה, והאוזניות האלה לא נופלות מקודמותיהן, ואפילו מתעלות עליהן.

לכבוד תום השנה, ספוטיפיי מציעים את רשימת השירים המושמעים ביותר ב-2020, וניסיתי אותן עם הרשימה הזו. בתקופת הסגרים, הרוק הקליפורני החם של Weezer היה מקור נחמה לא קטן, ולכן לא פלא ששירים שלהם כיכבו בראש הרשימה שלי. הכיסוי שלהם ל-Take On Me של א-הא, נשמע במלוא הדרו, עם פירוט רחב, צלילי תופים מלאים ושמנמנים, וגיטרות חדות, בלי להתפשר על הקול המחוספס מעט של ריברס קומו.

עוד ב-“החיבור”:

ראש בראש: Buds Live מול Buds Plus

אוזניות מבטלות הרעשים של 1More: האם מדובר בעוד אוזניות?

EVEN H4 – להרכיב משקפיים על האוזניים

גם בז’אנר הדאנס-אלקטרוני, הן יותר ממספקות את הסחורה: Block Rockin’ Beats של הכימיקל ברדרז, נשמע נפלא: שוב תופים רועמים וצליל מלא וחם  (מאפיין של הצליל של ג’אברה), ובאסים נהדרים. הבאסים של האוזניות האלה באופן כללי הם מרשימים ויוצא דופן – אני אפילו אסתכן ואומר שהם מתחרים באלה של אוזניות עם דרייברים גדולים משלהן.

גם בצלילים הגבוהים הן מספקות צליל מדויק, מפורט ועשיר. כך למשל, ב-Supermassive Black Hole  של מיוז לא פספסתי את הדקויות של קול השירה הגבוה של מאט בלאמי. גם ב-Elevation של U2, מקבלים את הגיטרות הפריכות של The Edge בהפרדה יפה ומפורטת מהתופים הרועמים של לארי מולן, לצד האפקטים והקול הגבוה של בונו. במת הקול מעט דחוסה, כצפוי מאוזניות שיושבות לכם ממש בתוך האוזן, אבל השחזור הצלילי כל כך טוב, שפשוט אי אפשר להתלונן. ואני אוהב להתלונן!

גברה עלית 85t במנשא שלהן

ורק כדי לחסל ספקות אחרונים, ניסיתי אותן גם עם מוזיקה קלאסית מרשימת הבדיקה הקבועה שלי. החצוצרות של נעימת הסיום מ-“תקווה חדשה” (של מלחמת הכוכבים, לא של גדעון סער!), מעולם לא נשמעו צלולות יותר, עם במה נאה של הצ’לואים מצד אחד וקרן היער בסולו מצד שני… כיף. בקיצור, האוזניות האלה פשוט כייפיות ונותנות מענה לכל סוג וז’אנר שתזרקו עליהן.

עוד מילה אחרונה על העוצמה: לרוב אני מתלונן שלאוזניות אלחוטיות מעצם בנייתן חסרה קצת עוצמה, והייתי שמח לעוד. לא פה. אני לא יודע מה עשו המהנדסים של ג’ברה עם ה- ג’ברה 85t , או איזה עסקה סגרו עם השטן – אבל אלה האוזניות האלחוטיות המלאות הראשונות שמצאתי את עצמי מנמיך את עוצמת הקול במקום להגביר…


אפליקציה וחיי סוללה

לפני שנדבר על הסעיף המאוד חשוב של חיי סוללה, כמה מילים על האפליקציה של ג’ברה, Sound Plus. האפליקציה שלהם עשתה כברת דרך ארוכה מאפליקציה בסיסית עם ממשק כעור שהייתה לפני כמה שנים, למה שהיא עכשיו – אחת היפות והמשוכללות בשוק. לא רק שהיא מציעה בממשק יפה ונוח שליטה מדוקדקת בביטול הרעשים והעברת צלילי הסביבה (חמש רמות לכל פונקציה, ביחד עם כבוי – מגיעים ל-11 רמות שג’ברה מדברים עליהן), היא מציעה גם התאמה אישית לשמיעה שלכם בדומה למה שעושות EVEN עם מבחן שמיעה קטן, צלילים שעוזרים לריכוז כמו רעש לבן, רעש ורוד, צלילי מאוורר או רחש של קהל למי שזה חסר לו בימים אלה של בידוד ובדידות, לצד אינספור הגדרות אקולייזר (שש מובנות, ועוד כמה שתרצו בהתאמה אישית), וכמובן, מידע על רמות הסוללה של כל אוזניה והמנשא, מדריכי משתמש מצוינים (באנגלית בלבד), ועדכוני תוכנה.

חיי הסוללה של ה-ג’ברה 85t מרשימים למדי על הנייר: 7.5 שעות למחזור, לסך הכל של 25 פעולה עם מחזורי הטעינה שבמנשא. זה פחות מהמוצהר לדגם ה-t75 (28 שעות פעולה בסך הכל), אבל עדיין חיי סוללה מצויינים – שגם מתקיימים. הצלחנו להוציא מהן כמות שעות פעולה דומה למוצהר (שבע שעות), גם עם סינון רעשים פעיל, למרות שג’ברה מסייגים ואומרים שהוא עשוי להפחית מחיי הסוללה. נהדר.

השורה התחתונה

ג’ברה 85t הן אחד מאותם מוצרים שאני מתקשה למצוא בהם חסרונות. ג’ברה עשו כאן קפיצת דרך נוספת. ג’ברה 85t פשוט מסמנות וי בכל הסעיפים: ביטול רעשים ניתן לכוונון ויוצא דופן, סינון רעשים שמאפשר לכם לנהל שיחה גם בסביבות רועשות מבלי שהצד השני יסבול, לצד איכות מוזיקה נהדרת עם באסים עצמתיים ובעיטה, לצד פירוט צליל מצוין וחיי סוללה מכובדים.

עכשיו למי הן מתאימות, לעומת ה-75t? לאחרונה ג’ברה הפתיעו והוסיפו כעדכון תוכנה לדגם ה-75t גם ביטול רעשים פעיל (ANC), שהוא לא רע בכלל בפני עצמו, אבל מה שה-85t מציעות זו ליגה אחרת: מלבד תוספות החומרה (מעבד צליל חדש ועוד מיקרופון נוסף לביטול רעשים בכל אוזניה), ה- ג’ברה 85t מציעות כוונון מדויק ומדוקדק של רמות סינון הרעשים, בשעה שב-75t זה מצטמצם למופעל-מופסק ומצב מעבר סביבתי (HearThrough) ללא שליטה ברמות. כך שמי שרוצה שליטה מדויקת ברמות ביטול הרעשים לסביבות משתנות, ה-85t הן בשבילו. מי שרוצה לחסוך קצת (למרות שה-85t מוצעות במחיר זהה לאלה שקודמותיהן הושקו בו), ומוכן להסתפק ברמת סינון רעש אחת מקסימלית, יכול להסתפק ב-75t ולהיות מרוצה.

ניקח את ג’ברה 85t גם לסיבוב ראש בראש עם האייר פודס פרו בכתבה נפרדת, אבל אני חושש שלאפל יש סיבה להזיע. זה המוצר הראשון מזה שנים שמקבל ממני את הציון העגול – 10.

Jabra Elite 85t
ציון:

Rating: 5 out of 5.

לרכישה

אוזניות אלחוטיות גברה עלית 85t במנשא שלהן
צילומים: ניב ליליאן

נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים. 

התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום. 


אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

6 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner