מאת: ניב ליליאן, ברלין
היראו קיזאי, המנכ”ל והנשיא של סוני, פתח את מסיבת העיתונאים של סוני בברלין בשעטה – הוא התייחס לשינוי האדיר שעברה החברה בשנים האחרונות, מחברה מפסידה ומוספדת לרווח. עוד קיזאי העלה על נס את המחויבות של סוני לטכנולוגיה צרכנית, על אף שהיו אחרים בקהל (הכוונה לעיתונאים) שחשבו שסוני צריכה לנטוש את הזירה הזו.
סדרת סיגנצ’ר
הוא פתח את רצף ההכרזות בהכרזה על סדרת יוקרה של מגברים, נגנים אישיים תחת המותג ווקמן ואוזניות פרימיום שהחברה משיקה, לצד אוזניות מבטלות רעשים, תחום שסוני עד כה לא הייתה חזקה בו. לטענתו של קיזאי, הביצועים של האוזניות שלהם טובות יותר מכל דגם של המתחרים.
שעון חכם עם רצועה חכמה
עוד סיפר קיזאי כי סוני משקיעה בטכנולוגיות צומחות, ותחת החממה שלה פיתחה חברת הזנק קטנה שעון חכם המתבסס על טכנולוגיית מסכים דקים וגמישים כנייר – מה שאפשר לחברה להציג שעון חכם הכולל גם רצועה חכמה המשתנה ביחד עם פני השעון או מציגה תוכן אחר. זו הייתה בעינינו ההכרזה המרשימה ביותר ברצף ההכרזות של החברה היום. השעון מושק גלובלית לאחר שנוסה באופן מוגבל במימון המונים ביפן בשנה שעברה.
עוד טכנולוגית “חממתית” שהציג היראי היא רמקול מקסים המעוצב כמגבר מנורות, ומשמש גם כרמקול וגם כתאורה דקורטיבית. קיזאי גם הזכיר את הפלייסטיישן VR, מה שהיה ידוע כפרויקט מורפיאוס, שכבר הספקנו להתרשם ממנה, וגם את העובדה שהפלייסיישן 4 היא הקונסולה הנמכרת ביותר בתולדות החברה.
פיתוח מעניין נוסף, הוא האקספריה אייג’נט, התשובה של סוני לפיתוחים כמו האקו של אמזון או ה-OnHub של גוגל -הסוכן אקספריה מאומן לזהות את פניכם ולתת לכם מידע שימושי, תוך שהוא גם מזהה את קולכם. זאת לצד המקרן החדשני שכבר הוצג זה מכבר לפני כמה חודשים, שגם מקרין את הממשק על המשטח שעליו הוא מונח וגם מגיב אליו ושיהיה מבוסס על אנדרואיד, והאקספריה EAR, אוזניה חכמה המגיבה לתנועות ראש כמחוות.
אקספריה XZ
עוד מוצר דגל חדש שהוכרז ותפס את תשומת לבנו העיתונאים, הוא האקספריה XZ – טלפון דגל חדש שסוני הכריזה עליו היום. הטלפון הזה, מצויד בשלושה חיישני תמונה, כולל חיישן הרגיש לתנועה, מה שאמור לתת לצלם יותר יציבות ופחות תמונות מטושטשות. המערך של שלושה חיישני תמונה נראה מסקרן מאוד ובהחלט נבדוק אותו בימים הקרובים. תכונה נוספת של האקספריה XZ שהועלתה על נס, היא היכולת למדוד וללמוד את ההעדפות ודפוסי השימוש האישיים שלנו, בכדי להאריך את חיי הסוללה.
ולבסוף, מלבד צבע כחול מהמם, העיצוב של האקספריה XZ הוא באלומיניום, ועם פינות מעוגלות ויותר נוחות לאחיזה – אפשר להגיד שלום לעיצובים הרבועים המעצבנים שהיו כל כך מזוהים עם סוני. מלבד האקספריה XZ, הוכרז גם “אח” קטן יותר לאקספריה X, שכמובן זכה לשם אקספריה X קומפקט.
לדידו של קיזאי, הדבר החשוב הוא הקשר עם הלקוחות של החברה והשילוב של המוצרים אל תוך החיים שלהם. מבחינתו, אם מוצר שלו השתלב אצלנו בחיים באופן טבעי, זה הסימן להצלחה.
“אנחנו יודעים שיש לכם הרבה אפשרויות בחירה בתחום הטכנולוגיה האישית, ואנחנו רוצים להודות ללקוחות שלנו שבחרו בנו”.
Discover more from החיבור
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
[…] שהיא גם מוותרת על שווקים במקומות שונים בעולם. כך או כך, סוני הכריזה בתערוכת IFA האחרונה על טלפון הדגל החדש שלה, אקספריה XZ, […]
[…] למה כל כך יקר ומורכב לייצר מסכים גמישים? לפני שנענה על השאלה הזו, נסביר בקצרה איך מסכים בכללי […]