בחודשים האחרונים אפל, בניגוד לנוהג שלה בעבר, הפסיקה לפרסם את הנתונים של מכירות האייפונים שלה. לאחר תקופה, התגלתה הסיבה – הם לא נמכרים כמו פעם. גם המותג הנחשק ביותר של סמארטפונים בעולם ומה שהמציא מחדש את הקטגוריה – כבר לא. אז למה זה קורה?
חלק מהצרות של החברה ובעיות ממלחמת הסחר בין ארה”ב לסין וחלקן בגלל הסינים. הוספת מכסים על התוצרת הסינית, וצעדי נגד של הסינים גורמים בעצמם לחברות גלובליות שמסתמכות רבות על התוצרת הסינית כמו אפל, בעצם להפסיד. אגב, גם בסין עצמה ניכרת האטה ולכן גם שם, אנשים קונים פחות אייפונים.
והמגמה השניה היא החדשנות הנעלמת של הענף ובכלל. נראה שבשלושת השנים האחרונות, המרדף האובססיבי להקדים ולנצח אותה, נושא פרי – המתחרות הקוריאניות והסיניות (כמו וואווי) לא נעים להגיד, מכות את אפל שוק על ירך בכל מה שנוגע לחדשנות, ופתאום אפל, שהייתה חברת ה-טכנולוגיה ב-ה’ הידיעה מוצאת את עצמה מזדנבת אחרי אחרות.
בשוק הסמארטפונים הצומח ביותר עד לא מזמן, אפל רואה את מתחרותיה הסיניות צוברות יותר ויותר נתח שוק, בעוד הנתח שלה – מצטמק.
כוח חילוץ
אז מה היא תעשה? ההימור לשנה האזרחית החדשה היא שענקית הטכנולוגיה תבחר להיכנס לשוק חדש, כמו מוצרי חומרה למציאות מדומה או מועשרת (תחום שלאפל כבר יש בו הצלחה עם ה-ARKit), כלי רכב אוטונומיים והכרזה ברורה כבר של קוק – השקת שירות הזרמת מדיה משלה.
ייתכן והיא תעשה את זה באופן עצמאי, וייתכן שאפל תשתמש בהר המזומנים שהיא יושבת עליו מעשור של מכירות אייפונים מוצלחת, ותקנה חברה חדשה כמנוע צמיחה לתפוח הנגוס.