בדו”חות הכספיים שפרסמה לאחרונה סמסונג, היא חשפה אסטרטגיה מרכזית – לאור המחסור ברכיבי חומרה בעולם (תודה קורונה), הכוונה שלה היא להפוך למובילה במכשירי פרימיום ולהגדיל את המכירות שלהם על ידי הפיכתם יותר למכשירי זרם מרכזי. האסטרטגיה הזו קיבלה אישור אמש בהשקה של ה-Z Flip 3 וה-Z Fold 3 שני מכשירים פרימיום, שהמאפיין העיקרי שלהם הוא מסך מתקפל. אם תרצו, ניתן לכנות את האסטרטגיה הזו: “לנרמל את המתקפל”.
כפי שמעיד שמם, ה-Z Flip 3 וה-Z Fold 3 של סמסונג הם הדור השלישי של מכשירים בעלי מסך מתקפל. קודמיהם (בעיקר ה-Fold, הגדול מבין השניים) היו מגושמים יותר ורגישים יותר. למי שלא מכיר את הסדרות: ה-Z Flip 3 הוא טלפון צדפה מהסוג הקלאסי שהיינו רואים פעם, שנפתח לאורכו ובו מסך מגע מתקפל מלא, ואילו ה-Z Fold 3 הוא בתצורת ספר, כשהוא נפתח לרוחב ובו מקבלים מסך רחב כגודלו של טאבלט אישי: 7.6 אינץ’ באלכסון.
סמסונג רוצים להפוך את הסמארטפונים המתקפלים למתחרים של טלפוני דגל “רגילים”, כמו האייפון 12 או אפילו הגלקסי S21 של סמסונג עצמה, בטח ובטח מול מתחרים אחרים, ואת זה הם עושים בשתיים או שלוש גזרות: חומרה, עמידות ומחיר.
גזרת החומרה, סמסונג לא מתפשרים – בניגוד לבעבר, שסמסונג שמה בחלק מהטלפונים שלה מעבדי אקסינוס מתוצרת בית, אז עכשיו היא שמה את הקרם דה-לה קרם של קוואלקום, מעבדי סנאפדרגון 888 מהדור האחרון, בשני הטלפונים המתקפלים.
סמסונג גם משפרת את העמידות של הטלפונים המתקפלים, ומנסה להשוות את העמידות שלהם לזו של סמארטפונים רגילים – אם זה בזכוכית גורילה ויקטוס ששמו ב-Fold או לראשונה עמידות למים בטלפונים מתקפלים, משהו שהיה אתגר הנדסי לא פשוט בכלל, ולבסוף, דקיקות ומשקל יותר קל – כי הדור הקודם של ה-Fold היה יותר מגושם.
ולבסוף, המחיר. עדיין לא מדובר במחירים ששווים לכל נפש. 6350 שקלים לדגם הזול יותר של ה-Z Fold 3, ו-6700 לדגם עם האחסון של ה-512 גיגהבייט – זה עדיין הטלפון הכי יקר שנמכר בישראל, אבל הוא קצת יותר זול לעומת הדור הקודם. ה-Z Flip 3 יעלה 3750 שקלים לצרכן, מה שממצב אותו מול טלפוני עילית אחרים (אייפון 12 פרו לדוגמא), במחיר נגיש מבעבר. שוב, אלה טלפונים יקרים נומינלית, אבל יחסית לטכנולוגיה שהיא שיא הקדמה – סמסונג עושה מאמץ להנגיש מסכים מתקפלים גם לאוכלוסיות שלא יכלו להרשות אותם בעבר. לצורך עניין, אם מישהו חוסך לסמארטפון עילי, ה-Flip 3 בהחלט יכול להיות אפשרות, אפילו זולה יותר מחלק מהמתחרים שלא מציעים מסך מתקפל.
האם האסטרטגיה הזו תעבוד? קשה לדעת. סמסונג עושה פה הימור רציני לימי קורונה וחוסר וודאות כלכלית כללית בעולם. אבל עם קמפיין שיווקי חזק בקרב משפיענים ומובילי דעה צעירים שהיא מקדמת בכל העולם וגם פה, זה בהחלט עלול להצליח לה.
נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים.
התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום.
Discover more from החיבור
Subscribe to get the latest posts sent to your email.