גוגל מביאה את החוכמה הביתה עם Google Home (ועוד 5 הכרזות)

googlehome2

בנאום מלא הכרזות ומוצרים חדשים, מנכ”ל גוגל סאנדר פיצ’אי הזכיר הערב לכולם מי עושה אינטליגנציה מלאכותית הכי טוב מכולם. אם מיקרוסופט רק הכריזה על החזון של קורטנה בכל מקום בוועידה שלה לפני כמה שבועות, באה גוגל ועוקפת אותה בסיבוב, עם הפיכה של החזון של מיקרוסופט למציאות כמעט מיידית, עם מוצרים עובדים. בניגוד לנאום המפוהק של שנה שעברה, הפעם האקשן כמעט לא פסק. הנה ששת הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת מוועידת המפתחים של גוגל שנפתחה הערב (ד’) באמפיתאטרון במאונטיין ויוו, קליפורניה:

הסייען של גוגל 

זוזי הצדה קורטנה, עופי לנו מהדרך, סירי. פיצ’אי הכריז הערב רשמית על “הסייענית גוגל” (שעל אף שגם לה יש קול נשי, היא חסרת שם ספציפי כמו המתחרות), שזהו בעצם אריזה מחודשת של כל השירותים שגוגל כבר בעצם מפעילה – מהחיפוש הקולי, דרך הניווט וכלה ב-Google Now, אבל עכשיו יש כותרת על לכל האינטנליגנציה המלאכותית שגוגל מעמידה בקצות האצבעות שלנו. לטענת פיצ’אי, הם עוקבים כיום אחרי למעלה ממיליארד יישויות כדי ליצור את האינטליגנציה המלאכותית.

גוגל הום 

המוצר שהולך להוביל את מתקפת הבינה המלאכותית של גוגל, הוא ה-Google Home (מוצר שחזיתי בדיוק בשם ובתפקוד הזה, לפני 6 שנים). מדובר בשרת ביתי נבון, כמו האלקסה של אמזון, אבל חכם הרבה יותר. מאריו קווירוז, מהצוות של כרומקאסט, שהיה אחראי לפיתוח הציג את היכולות שלו על הבמה: ניגון והשמעה של מוזיקה בכל הבית, ניהול משימות יומיומיות והסייען של גוגל – שאלו את גוגל כל מה שאתם רוצים בקול, ותקבלו תשובה, פשוט על ידי דיאלוג טבעי, כולל שאלות המשך בלי צורך לציין את הנושא שוב.

googlehome3
Google Home הוא גם מרכז הפיקוד והשליטה הביתי, כולל כל התקני הבית החכם הפופולריים הקיימים. בעתיד, אומר קווירוז, הם יוסיפו שירותים כמו להזמין מכונית אוטונומית ועוד. גוגל הום, שנראה כמו עציץ קטן ואלגנטי, מורכב משני חלקים – החלק העליון, בלבן, עם מסך תצוגה מונפש שמגיב לשאילתות, והחלק התחתון, שהוא בית הרמקול, ניתן להחלפה עם עיצובים וגימורים שונים. עוד חלק מהעיצוב הנקי של גוגל, ל-Google Home אין כפתורים. בכלל.

תגידו שלום ל-Allo ול-Duo

כמו סט של תקליטן באומן 17, גוגל הערב הייתה בסימן של עליות. אחרי הספתח של של Google Home, החברה המשיכה להפציץ עם שתי אפליקציות חדשות לאנדרואיד ול-iOS. הכירו את Allo ואת Duo. אלו היא תוכנת מסרים מיידיים. תגידו מה חדש פה, הרי יש לנו ווטסאפ ופייסנג’ר ו-ICQ? זו תוכנת מסרים עם כמה “טוויסטים” חכמים של גוגל, שמוטמעת בה מכונה לומדת. היא כולל תגובות חכמות תלויות הקשר, גם לטקסט וגם לתמונות. למשל, אם מישהו שולח לכם תמונה של המנה שלו במסעדה, Allo תנתח את התמונה, למרכיביה, ותציע לכם תגובות כמו “יאמי!” או “הטורטליני נראה מעולה!”. הקטע הוא ש-Allo לומדת אתכם. ככל שתשתמשו בה יותר, היא תתאים את התגובות כך שיתאימו לסגנון ההתנסחות שלכם וישמעו ממש כמוכם. קצת מפחיד.

Allo גם מביא את כל הכוח של הסייען ישירות אל תוך מסך השיחה, בדומה למה שמיקרוסופט הציגו. אם קבוצת חברים מתדיינת לאיזו מסעדה ללכת הערב, תוכלו לחפש מסעדה, לקבל המלצות ולהזמין מקום – הכל ישירות ממסך השיחה. באופן דומה, תוכלו לנהל שיחה קולית או כתובה עם הסייען עצמו, ולקבל את המידע שלכם ישירות למסך. ב-Allo הוכנסו עוד כמה תכונות כמו “עוצמה” להודעה שאתם שולחים שהיא מקבילה טקסטואלית שבין “לחישה” ל”צעקה” לפי גודל הגופן, מצב אנונימי הכולל הצפנה מקצה לקצה של השיחות ומנגנון השמדה עצמית בדומה לטלגרם.

https://www.youtube.com/watch?v=CIeMysX76pM

האפליקציה השניה והחדשנית לא פחות, היא Duo, הפרשנות של גוגל לשיחות וידאו. שיחות וידאו הם עסק שלא ממש תפס, ומעולם לא הפך להיות טבעי כמו שיחה קולית. גוגל מנסים באמצעות Duo להתמודד עם מה שנראה להם כמו חסמים לאימוץ רחב של שיחות חוזי. תכונה אחת היא מה שהם מכנים “נוק נוק”. בעת שמישהו ינסה להתקשר אליכם ב-Duo, תקבלו הצצה מקדימה של הווידאו בצד שלו, עוד לפני שהשיחה תתחבר ותוכלו להחליט אם לענות או לא. האם זה פיתרון טוב כדי להוריד חסמים ולמנוע הטרדות? לא ברור. אם תחליטו לענות, השיחה תתחבר באופן חלק.
גוגל גם טוענים ש-Duo הותאמה במיוחד לפתור את הבעיה המעצבנת ביותר של שיחות וידאו עד היום: איכות. איכות התמונה תשתנה באופן דינמי לפי רוחב הפס הזמין, Duo תדע למתג בין וויי פיי לרשת הסלולרית, ולטענת אריק קאי, מנהל ההנדסה בגוגל שאחראי למוצרים הללו, הם עבדו באובססיביות על כל מה שקשור להזרמת ווידאו, כדי להפוך את החוויה לחלקה ונטולת ניתוקים.

חידושים באנדרואיד

עם כל ההתרגשות, כמעט נשכחה העובדה שמגיעה גם גירסה חדשה לאנדרואיד, אנדרואיד 7 או כפי שהיא מכונה, אנדרואיד N. בגירסה החדשה שמו דגש על שיפורים בשלושה תחומים עד כה: ביצועים, אבטחה ופרודוקטיביות. אז בגירסה N תהיה תמיכה ב”וולקן” ממשק תכנות גרפי למפתחי משחקים ושיפורים לסביבת הריצה הכללית. גוגל טוענים שאפליקציות יותקנו 75% יותר מהר. באבטחה, לראשונה יש אבטחה לקבצים, בנוסף לאבטחה ברמת הכתובת על הדיסק (בלוק), ושיפור של האבטחה בתחום המדיה. בתחום הפרודוקטיביות, שדרוגים מהגירסה הבאה יותקנו באופן אוטומטי, ותוכלו לדלג בין אפליקציות על ידי הקשה כפולה על כפתור “האחרונים”. מבחינת הממשק, הוסיפו עכשיו גם כפתור “נקה הכל” לכל האפליקציות שנפתחו אחרונות. וכמובן, נוספה האפשרות של לפתוח ולהצמיד יישומים זה לצד זה, או “תמונה בתוך תמונה” אם אתם רוצים להמשיך לצפות במשהו תוך עבודה על אפליקציות אחרות. ואה, גוגל מחפשים עזרה עם השם. מסתבר שקינוח או ממתק באות N היא סוגיה סבוכה משחשבו…

https://www.youtube.com/watch?v=v1IocBl_5UM

מציאות מדומה: הדור הבא

עוד הכרזה רצינית של גוגל היא בעניין המציאות המדומה. לפני שנתיים היא הציגה את ה”קארדבורד”, התקן המציאות המדומה שלה מבוסס הקרטון, ועכשיו כבר האנשים בגוגל מסתכלים הלאה. הם רוצים לקחת את החוויה הניידת של מציאות מדומה ולהעביר אותה לשלב הבא. לשם כך, יצרה גוגל פלטפורמה חדשה שנקראת “חלום בהקיץ” או daydream, שהיא סדרת דרישות לתוכנה ולחומרה, כך שהטלפונים שיצאו בקרוב ויתמכו בה, יהיו חלק ממערך המציאות המדומה החדש של גוגל. בצד התוכן, גוגל כבר חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם כמה גופים גדולים, כך שבחנות המציאות המדומה של המציאות המדומה, תוכלו למצוא את נטפליקס, איימקס ואחרים. גוגל גם הציגו קונספט לקסדה (ליתר דיוק משקפיים), ולבקר מינימליסטי, דומה ברעיון שלו זה של ווי.

אפליקציות בלי התקנה

ודבר אחרון וחמוד מאוד (לצד הכרזות על אנדרואיד וור 2), הוא העובדה שגוגל מתנסה עם אפליקציות נטולות אפליקציות. איך זה עובד? ברגע שתורידו משהו שהמחייב פעולה של אותה אפליקציה שלא רציתם להתקין, חנות פליי פשוט תוריד ברקע את הרכיבים הנדרש, ותוכלו לפתוח אותה ואת החומרים בדפדפן. תרצו להתקין את היישום המלא? אתם במרחק של קליק אחד ממנו, כנ”ל לגבי אפשרות תשלומים. בגוגל ממש מתלהבים, ונראה שיש להם סיבה. 

 

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

3 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner