השבוע שחלף היה מלא הכרזות, אינטל, איוניק 5 ועוד – ולכן נקפוץ ישר למים:
להיפטר מהננומטר: דרך חדשה לאינטל
השבוע בתדרוך עיתונאים הכריזה אינטל על הכיוונים החדשים שלה. אין זה סוד שהחברה בשנים האחרונות מפגרת אחרי מתחרותיה בטכנולוגיות ייצור, ולכן המנכ”ל החדש פט גלסינג’ר, התווה דרך חדשה, עם כמה הנחות יסוד מהפכניות עבור החברה: לא עוד ייצור עצמי רק תחת המותג אינטל, אלא גם ייצור עבור חברות אחרות, מתחרות, הבולטת שבהן, קוואלקום, השולטת בתחום המעבדים לסמארטפונים.
אתם בטלגרם? גם אנחנו! הירשמו לערוץ עם הסיפורים הכי מעניינים בעברית
עוד החברה רוצה שנפסיק לספור ננומטרים, קרי רוחב הערוץ שדרכו זורמים האלקטרונים (נמוך יותר = טוב יותר). אינטל זונחת התייחסויות כמו עשרה ננומטר או שבעה ננומטר, והדורות הבאים ייקראו אינטל שבע (עבור עשרה ננומטר, עם טכנולוגיית FinFet), אינטל ארבע (עבור שבעה ננומטר), אינטל שלוש ואחרי זה (לקראת 2024), תקפוץ החברה להליך שזכה לשם A20, ופה כבר אינטל יורדת לאנגסטרומים, שהם עשיריות הננומטר או מאית המיליונית של סנטימטר. מבלבל? זה לא במקרה.
בנוסף, במקום ננומטרים של חריצים בפרוסת סיליקון, אינטל רוצה שנתחיל לספור ביצועים לוואט, שזה נתון שיחסית מחמיא לאינטל מול למשל AMD, אבל הוותיקים שבין עיתונאי הטכנולוגיה, ביניהם גם אני, זוכרים שאינטל כבר הלכו פעם לשם. שינוי אמיתי או תעלול יח”צני? ימים יגידו, חובת ההוכחה היא על אינטל.
טסלה, מאחורייך: איוניק 5 הושקה בישראל
בשבועות האחרונים לכל מי שמסתובב בכבישי ישראל, קשה שלא להיתקל בטסלה. המותג שהפך שם נרדף למכונית חשמלית, זכה שלא במפתיע להצלחה מסחררת גם בארצנו הקטנטונת. אבל לא יצרניות הרכב המסורתיות ישאירו לאילון מאסק לבדו לגרוף את הקופה החשמלית, תרתי משמע. יונדאי, אחת המתחרות החזקות בתחום (כתבנו עליה כאן), השיקה השבוע את איוניק 5, שעד כה הייתה מוכרת כאן כרכב היברידי בגירסה חשמלית לחלוטין – בתחרות ישירה לטסלה.
איוניק 5 מציגה לראשונה את פלטפורמת E-GMP של יונדאי, שנבנתה עבור מכוניות חשמליות מתוצרתה (בעתיד יוצגו גם איוניק 6 ו-7 שיהיו מכוניות גדולות יותר), המאפשרת גמישות בתכנון ומשקל נמוך. המסדת החדשה היא מבוססת הנעה אחורית, עם אפשרות להנעה כפולה בתוספת מנוע מלפנים.
קצת מספרים של איוניק 5: טווח של 481 ק”מ לגירסאות הראשונה והשניה, ו-451 ק”מ לגירסת ה-Elite. עמדת טעינה מהירה של 350 קילוואט אפשר לטעון את האוטו ב-18 דקות מ-10% ל-80% קיבולת. טעינה מלאה של סוללת ה-72.6 קילוואט בטעינה ביתית מלאה תיקח 6 שעות (בעלות של 51 אג’ לקילווואט/שעה).
ועוד דבר אחרון: בזמן הטעינה המושב עובר למה שיונדאי מכנים “מצב ריחוף”, שזה ככל הנראה תרגום ל- “יו דוג, שמעתי שאתה אוהב טלוויזיה, אז שמתי לך באוטו כורסת טלוויזיה”.
Beko מביאים את אור השמש למקרר
עוד הכרזה מעניינת שהייתה השבוע היא של Beko, שמביאה לכאן את קו המקררים החדש שלה – HarvestFresh. האור במגירת הפירות והירקות משתנה מכחול המייצג דמדומי בוקר, לירוק שמדמה אור יום חזק ולאדום המדמה שעות שקיעה, כדי לחקות אור שמש ולשמר ערכים תזונתיים במזון. המקרר מזהה אוטומטית את שעות הלילה לפי הזמן שבו הדלת סגורה ובשעות הללו התאורה ייחודית לא פעילה. המקררים החדשים, המיובאים בידי ברימאג, יוצעו בתצורות של מקפיא עליון או תחתון, ובתצורה של ארבע דלתות לקראת סוף 2021.
טכנולוגיית HarvestFresh של Beko שומרת על הירקות
על ה-איוניק 5 ועל דברים אחרים שבראש סדר היום הטכנולוגי-צרכני בישראל, אנחנו מדברים בפודקאסט “טריפל”. מוזמנים להאזין וגם לעקוב ולקבל התרעה כשאנחנו מפרסמים דברים חדשים.
נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים.
התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום.
ננומטר אינו עובי הפרוסה, עובי הפרוסה קבוע. הנתון ננומטר מייצג את רוחב התעלה. רוחב התעלה משפיע על זרם הפריצה, מהירות התגובה והזרם הכולל הנצרך מהמעבד.
[…] הרוצחת של טסלה ולהיפטר מהננומטר [חדשות השבוע] […]
[…] סיליקון מחליפה כיום סיליקון ברכיבים אלקטרוניים ב-רכב חשמלי, בשל מוליכות החום הגבוהה פי שלושה מסיליקון, ועל אף […]