ששש...זה לא חלב, shhh...it's not milk

תחליפי חלב הפכו נפוצים בחיינו באותה מידה כמו חלב פרות, וזמינים בכמעט כל מקום – מהמדף בסופרמרקט ואין בית קפה בישראל שלא תוכלו לקבל בו הפוך על סויה ולרוב גם יש אופציה של “חלב” שקדים או אורז. לפני כמה שבועות החלה Alpro הבלגית (המיובאת לכאן בידי שטראוס), אחד המותגים המוכרים ביותר בתחום תחליפי החלב לשווק כאן מוצר חדש, שהם מכנים: “ששש…זה לא חלב” או באנגלית Shhh…this is not milk.

הבעיה העיקרית אבל עם כל תחליפי החלב, שזה לא זה. כמו שהיה אומר צדי צרפתי: “זה זה… ליד. זה כמעט”, אבל זה לא חלב – יעיד כל מי שניסה להקציף את המשקאות האלה או להוסיף אותם לקפה או לאכול אותם עם קורנפלקס. זה פשוט לא זה, וזה לא עובד.

ברם, הרעיון של “ששש…זה לא חלב” הוא ליצור תחליף חלב שגם מתנהג ויש לו מרקם כמו חלב על בסיס שיבולת שועל, שהוא אחד התחליפים המוכרים לצד אורז, שקדים וסויה. האם זה מצליח? ניסינו וטעמנו.

ה-“ששש…זה לא חלב”, כמו חלב פרות אמיתי, משווק בשני טעמים או רמות של אחוזי שומן: “רזה” בן 1.8 אחוזי שומן (44 קלוריות ל-100 מ”ל), ו-“מלא” של 3.5 אחוזי שומן (59 קלוריות ל-100 מ”ל). ניסינו את שניהם.

מבחינת מרקם ותחושה, היינו בשוק כמה Alpro פגעו בול במטרה. כמו הטענה שלהם שפקועיות הטעם שלכם כמעט לא ירגישו בהבדל (והן אלה שצריך לשמור מפניהן את ה-“סוד” ומכאן השם ששש…), באמת התקשינו לחוש בהבדל בין המרקם של ה- ששש…זה לא חלב! ובין המרקם של חלב בקר רגיל. אם קיים, הוא קל שבקלים וצריך ממש להתאמץ כדי לחוש אותו.

באופן דומה, ה- “ששש…זה לא חלב” התנהג כמו חלב בקר בהקצפה, כתוספת חלב לדגנים ובמיוחד בקפה. אחד הקשיים הפסיכולוגיים של מי שעובר מחלב פרה לתחליפי חלב בקפה, הוא שהתחליפים לא יבהירו את כוס הנס שלכם, ויתנו לה גוון כהה או שונה – אבל לא החום הבהיר היפה שמקבלים כשמוסיפים חלב לכוס נס קפה ובוחשים. ששש…זה לא חלב! כן יבהיר לכם את הנס וייתן לכם את הגוון המוכר מחלב בקר.

עניין נוסף הוא טעמי הלוואי. באופן טבעי, לתחליפי חלב מאגוזים, שקדים או קוקוס יש טעם נלווה של הפרי שממנו מוצה המשקה. על אף שתוספת טעם של שקדים או אגוזים לקפה יכולה להיות מבורכת לפעמים, יש מי שלא אוהבים את הקפה שלהם בטעמים, אלא בטעם של קפה (עיינו ערך דניס לירי). ה- Shhh…this is not milk גם לא יוצר שום טעם לוואי דומיננטי, לכל היותר תחושו בגוון קליל של שיבולת שועל.

פחות אהבנו את הגירסה של ה-“חלב” ה-“רזה”, אבל זה כבר עניין של טעם, וממש התלהבנו מגירסת ה-“חלב” ה-“מלא”, עם ה-3.5 אחוזי שומן. הבעיה היחידה, שבניגוד לתחליפי חלב אחרים שגם מסייעים בהרזיה כי הם מגיעים לרוב עם משמעותית פחות קלוריות מחלב בקר, ה- Shhh…this is not milk מכיל כמות קלוריות כמעט זהה לחלב שמקורו בפרה. כנראה שהשומן הוא מה שעושה את הטעם – לטובה…

ששש...זה לא חלב, shhh...it's not milk
צילומים: ניב ליליאן

נהניתם מהקריאה? שמחים לשמוע.
בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות רבות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. “החיבור” מופק על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות – אבל היא גם פרנסה ואנחנו רוצים לעבוד עבורכם, הקוראים. 

התרומה שלכם (בעלות של כוס קפה) מבטיחה את קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים ומידע מעניין ומועיל, כל יום. 


אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner