הטריק של אפל: רוצים להחליף סוללה בזול? תיאלצו לתקן (בתשלום) גם את המסך השבור

 אפל החליטה לנצל את מיליוני הפניות של לקוחות שמנצלים את זכותם להחליף סוללה מוזלת, כדי לכפות עליהם לתקן נזקים אחרים באייפון גם אם אותם נזקים כלל לא מפריעים למכשיר לתפקד. הצרכנים זועמים
אי אפשר שלא להתעצבן מההתנהלות של אפל, שבלי להתבלבל פשוט מוסיפה חטא על פשע.
רק לפני מספר חודשים אפל שחררה הבטחה להחליף סוללות של מכשירי אייפון 6S ואחרים במחיר מוזל של 29$ – הבטחה שהיא נתנה לאחר שהתגלה כי היא מאטה במכוון את מכשירי האייפון מדגמים קודמים עם השקת מכשיר חדש ומערכת הפעלה חדשה.
כאשר נחשפה אותה התנהלות שערורייתית, תביעות ייצוגיות נגד אפל הוגשו בעולם וגם בישראל – שכן בגלל אותה בעיית אייפון זוחל, שנגרמה באופן מכוון על-ידי אייפון, מיליוני צרכנים בעולם הלכו ורכשו אייפון חדש.
הזעם הציבורי והפגיעה בתדמית הביאו את אפל להציע פיצוי בדמות אותה החלפה של סוללה במחיר מוזל לפרק זמן מוגבל.אלא שבימים האחרונים הסתבר שאפל במכוון מערימה קשיים שמונעים מהצרכנים להחליף את הסוללה.
 

כהרגלה, היא עושה זאת בצורה מתוחכמת שלמעשה לא רק מונעת מהצרכנים ליהנות מההטבה, אלא אף מכניסה לקופת אפל עוד כסף – או כמו שנהוג לומר, היא מצאה דרך להפוך את הלימון ללימונדה.
אפל למעשה החלה להתנות את החלפת הסוללה בתיקון של נזקים אחרים שיש למכשירים – גם אם אותם נזקים כלל לא קשורים לסוללה.
כך למשל, אם המסך סדוק – על הלקוח לתקן את הסדק כדי להיות “ראוי” לקבלת שירות החלפת סוללה במחיר מוזל.
מאחר שמדובר, מן הסתם, במכשירים ישנים בני שנתיים-שלוש – הרי מן הסתם כמעט כל לקוח שמביא את המכשיר לאפל, מביא אותו כשהוא עם נזק כלשהו, ולרוב מדובר בנזקים שאותו לקוח לא התכוון בהכרח לתקן, משום שהמכשיר עובד ומתפקד.
כך כתוב באתר apple.com:

“your iPhone has any damage that impairs the replacement of the battery, such as a cracked screen, that issue will need to be resolved prior to the battery replacement. In some cases, there may be a cost associated with the repair.”

ההתנהלות הזאת של אפל מעוררת נגדה זעם בכל העולם, וכעת ייתכן ששוב נראה גל של תביעות ייצוגיות.


Discover more from החיבור

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

דפנה הראל כפיר

ב-11 השנים האחרונות ערכתי את מדור הצרכנות ב"גלובס", כתבתי בחלקים שונים של העיתון והגשתי באתר "גלובס" מבזקים כלכליים ואת התוכניות "ברקוד" ו"צ'ק אין". ביססתי את מעמדי כמומחית בתחום הצרכנות וכפרשנית בתוכניות טלוויזיה שונות, כמו "הכול כלול" בערוץ 10, אורלי וגיא בערוץ 10, "הבוקר של קשת" בערוץ 2, "סוגרים חשבון" בחינוכית ועוד. סיקרתי, ראיינתי וערכתי, כתבתי, ניתחתי ועיצבתי – כשבכל יום שבתי וראיתי לנגד עיניי מחדש את המטרות שבעיניי צריכות לעמוד לנגד עיני כל עיתונאי ועיתונאי: לספק תוכן חשוב, מהימן, מחדש ומועיל.

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner