Cree מגדילה את העצמה של נורות LED

LED

טכנולגיית ה-LED (דיודה פולטת אור) עלתה לאחרונה לכותרות בזכות הזכייה של המדענים אשר תרמו למהפכת התאורה החסכונית בפרס הנובל בפיזיקה לשנת 2014. ברם, על אף שנורות הליבון המסורתיות נמצאות בתהליך פעיל של הוצאה מן השווקים במדינות העולם המערבי ונמכרות תחת מגבלות, נורות ה-LED טרם זכו לפופולריות רבה בשוק, וזאת לאור מחירן הגבוה למול החלופות.

לדברי חברת CREE, מבין עשרת החברות הגדולות ביותר בתחום, הם נתקלו ב-“חוק מור” משלהם: הגדלת כמות הדיודות, מגבירה את החום שנוצר ומשפיעה על שאר הרכיבים בנורה. לכן הם עמלו על שיפור הנורות עצמן. החברה הכריזה על טכנולוגייה החדשה (SC5) אשר מגדילה את עוצמת ההארה פי שניים, תוך חיסכון של עד כ- 40% בצריכת האנרגיה.

בנוסף הדגישו בחברה כי הדיודה עצמה איננה הרכיב היקר ביותר בנורה, ובשונה משאר החברות אשר משקיעות מאמץ בהוזלת מחיר הדיודה עצמה, הטכנולוגיה החדשה נועדה להוריד את העלות על ידי שיפורים בתחום המכני, האופטי ועוד.

בתחילת החודש החלה חברת General Electric למכור את נורות ה-GE Link אשר מיועדות להנגיש את נורות הלד החכמות (הניתנות לשליטה באמצעות הסמארטפון) באמצעות תג מחיר נמוך. בעוד שכאמור נתח השוק של נורות ה-LED קטן יחסית, הצפי הוא שבשנים הקרובות הנורות הללו יכבשו 60-80 אחוז משוק התאורה.

 


Discover more from החיבור

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

2 תגובותהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner