הרחפן שיביא לכם את הפיצה הביתה

תשכחו משליח פיצה: לא רחוק היום שהיא תגיע אליכם באמצעות רחפן, במיוחד אם אתם מתכננים לעבור לאוקלנד שבניו זילנד. חברת דומינוס פיצה אנטרפרייזס (Domino’s Pizza Enterprises), זכיינית דומינו’ס פיצה העולמית בניו זילנד ובמדינות נוספות, הודיעה שבסוף ספטמבר תחל במשלוחי ניסיון של פיצות באמצעות רחפנים. בכך, היא הופכת לחברה הראשונה שמוציאה את חזון השילוח האווירי ברחפנים מן הכוח אל הפועל – לפני אמאזון וגוגל שעומלות גם הן על שירות דומה.

איך זה יעבוד?

לקוח שהזמין פיצה, יקבל הודעה כאשר הפיצה תגיע. הוא ייצא החוצה וילחץ על כפתור בסמארטפון, ואז ישתחרר מהרחפן כבל שאליו מחוברת הפיצה. כאשר הוא ישחרר את הפיצה, הכבל יחזור לרחפן והרחפן יחזור לחנות.
השירות יהיה כרוך בתוספת תשלום, אבל בחברה מקווים שעם הזמן הוא יהיה חינם: “תמיד אמרנו שזה לא הגיוני לשלוח הזמנה ששוקלת 2 ק”ג במכונה ששוקלת 2 טון. לאור הפקקים האדירים באוקלנד, זה רק הגיוני להשתמש בנתיב אווירי”, אמר ביום חמישי האחרון המנכ”ל, דון מייג’.

הסיבה שניו זילנד נבחרה להיות הראשונה היא שהחוק שם מאפשר שימוש בכלי טייס לא מאויש לצרכים מסחריים. אלא שכרגע החוק מחייב שאותו כלי טיס יהיה בטווח ראייה של האדם שמפעיל אותו, ומתנהל שיח בנושא בין הרשויות לבין דומינו’ס. שותפתה של דומינו’ס למיזם היא יצרנית הרחפנים פלירטי (Flirtey), שעובדת על מיזם שליחויות גם עם רשת חנויות הנוחות סבן-אילבן 7eleven). בחודש שעבר ביצעה 7eleven ניסוי מוצלח בהטסת משלוח של כריך וקפה לבית של משפחה בנבאדה באמצעות רחפן של חברת פלירטי.

ארה”ב מאחור

מאחר שבארה”ב יש תקנות מחמירות יותר לגבי רחפנים לשימוש מסחרי, כמו למשל איסור לטוס בלילה, האמריקנים כנראה יצטרכו לחכות עד שמשלוחי פיצה ברחפנים יגיעו גם אליהם. המדינות הבאות שבהן זה עשוי לקרות הן אוסטרליה, יפן, הולנד, צרפת, בלגיה וגרמניה.

דומינו’ס פיתחה בשנים האחרונות אפשרויות הזמנה דיגיטליות ייחודיות. כאן בארץ אנחנו מכירים את האפליקציה הידידותית שלה, שמאפשרת להזמין במהירות את הפיצה הקבועה של הלקוח ומאפשרת גם לעקוב אחר ההזמנה, אבל בארה”ב אפשר כבר להזמין גם דרך אימוג’י ודרך שעוני אפל. בזכות כל אלה, כיום מחצית מההזמנות פיצה דומינו’ס בארה”ב מתבצעות באופן דיגיטלי.
דומינו’ס גם מקדמת משלוחים באמצעות רכבים רובוטיים, ולפני 5 חודשים הכריזה על רכב המשלוחים Dru שהניסוי בו עבר בהצלחה באוסטרליה.
השימוש המתקדם של דומינו’ס בטכנולוגיה מזניק גם את המניה שלה קדימה, כאשר המניה של החברה האמריקנית שברה את השיא של עצמה ונסחרה השבוע בשווי של 151 דולר.

הידיעה פורסמה במקור ב-“פואנטה“, בלוג הצרכנות של דפנה הראל כפיר


Discover more from החיבור

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

דפנה הראל כפיר

ב-11 השנים האחרונות ערכתי את מדור הצרכנות ב"גלובס", כתבתי בחלקים שונים של העיתון והגשתי באתר "גלובס" מבזקים כלכליים ואת התוכניות "ברקוד" ו"צ'ק אין". ביססתי את מעמדי כמומחית בתחום הצרכנות וכפרשנית בתוכניות טלוויזיה שונות, כמו "הכול כלול" בערוץ 10, אורלי וגיא בערוץ 10, "הבוקר של קשת" בערוץ 2, "סוגרים חשבון" בחינוכית ועוד. סיקרתי, ראיינתי וערכתי, כתבתי, ניתחתי ועיצבתי – כשבכל יום שבתי וראיתי לנגד עיניי מחדש את המטרות שבעיניי צריכות לעמוד לנגד עיני כל עיתונאי ועיתונאי: לספק תוכן חשוב, מהימן, מחדש ומועיל.

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner