הצטרפו לשידור והשיגור החי של פלקון 9

[עדכון 17:05] – פלקון 9 נחת בהצלחה באזור נחיתה 1 והשלים את משימתו. קפסולת “דרגון” עושה את דרכה לתחנת החלל הבינלאומית ותגיע לשם בעוד יומיים.

המשימה של פלקון 9 היא משימת אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. פלקון 9 נושא עליו קפסולת אספקה מדגם “דרגון”, ובה 2.5 טון של ציוד לתחנת החלל. הקפסולה שוחררה לחלל והיא שטה את דרכה באיטיות אל עבר תחנת החלל, אליה תגיע בעוד יומיים. האסטרונאוטים בתחנה ישתמשו בזרוע רובוטית כדי ללכוד את הקפסולה.

השיגור ממערך השיגור 39 של הפלקון 9 הוא היסטורי, בכמה מובנים. ראשית, מערך השיגור הזה לא היה בשימוש מאז שהופסקה תוכנית המעבורות בשנת 2011, וכעת הוא מוחזר לשימוש. אנקדוטה נוספת היא שכן השיגור הזה שימש גם את משימת “אפולו 11” (ואת שאר משימות אפולו) שכמובן הגיעה לירח. במקור, הפלקון 9 השתמש בכן שיגור 40, אבל הפיצוץ של הטיל בשיגור הקודם גם פגע בכן השיגור עצמו ולכן הוכשר כן שיגור 39, במקומו. השיגור של פלקון 9 הוא חלק מהמגמה להפוך את מרכז החלל קנדי למרכז חלל רב יישומי, המשרת טיסות חלל ממשלתיות ופרטיות כאחד.

עורב רוכב על גב דרקון
בין השאר, נושאת קפסולת הדרקון, חיידקי סטפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין, זן חיידקי העמיד לאנטיביוטיקה, והאסטרונאוטים אמורים לבחון כיצד החיידק מתנהג בתנאים של אפס כבידה, ופיסת טכנולוגיה מסקרנת נוספת, היא מודול בשם Raven (עורב), שזכה לכינוי החיבה “העורב בעל שלוש העיניים”, בהשראת היצור הבדיוני מסדרת “משחקי הכס”, בגלל שלוש העדשות שלו. ה-“עורב” הוא חלק מניסוי שאפתני של נאסא ליצור “לויין תיקונים”, שיידע לנווט עצמאית, ולהתחבר עם לוויינים קיימים ויוכל לתחזק אותם בחלל. ה”עורב” עצמו פועל באופן דומה למערכות התרעה מוקדמת במכוניות ומערכות הניווט במכוניות אוטונומיות – רק בחלל וישמש בסיס לניווט של הלוויין העתידי.

פלקון 9 של SpaceX הוא טיל שיגור רב פעמי, שלאחר שסיים את משימת האספקה שלו, שב לכדור הארץ, ונחת על כן הנחיתה שזכה לכינוי אזור נחיתה 1 (Landing Zone 1). זו הפעם השלישית שהטיל שוב ונוחת בהצלחה.

   

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner