באירוע ההשקה שערכה השבוע ענקית המחשוב לנובו, ישב איימר לונקסאן, נשיא אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בלנובו ומי שנחשב כמספר שלוש בחברה לשיחה גלויית לב עם עיתונאים.
בשיחה הוא סיפר שמיד עם השלמת הרכישה של חטיבת הניידות של מוטורולה בידי לנובו בסוף השנה (לנובו קנתה את מוטורולה מגוגל תמורת כשלושה מיליארד דולרים בתחילת השנה) – החברה תציג אסטרטגיית שוק למותג שהמציא את הסלולר – ובין השאר, הכריז כי מוטורולה תחזור לשוק הישראלי. למוטורולה, מאז רכישתה על ידי גוגל, יש בשוק כמה דגמי טלפונים מוצלחים, כמו המוטו X הניתן לעיצוב אישי, והמוטו G והמוטו E שמצליחים מאוד בפלחי השוק הנמוכים כמו גם השעון החכם המדובר, מוטו 360.
“בחלק מהשווקים נלך עם המותג של לנובו, ובשווקים אחרים נלך עם המותג של מוטורולה. ואולי, בחלק מהם נשווק גם וגם! זה לא בלתי אפשרי. אבל כרגע, הקונספט הוא בגדול, שתראו את לנובו בשווקים מתפתחים, ומוטורולה בשווקים בוגרים”.
חסרי דת
בתשובה לשאלת “החיבור” מה נחשבת ישראל – לשוק מגיח או בוגר, השיב לונקסאן כי ישראל נחשבת לשוק בוגר בעיניהם. חידדתי והקשיתי – האם סביר שנשוב לראות את מוטורולה בישראל? ועל כך ענה נשיא אזור EMEA בטון פסקני שכן.
“אין לנו דת”, אמר סגן הנשיא הבכיר, “אנחנו אנשים פרגמטיים ופשוטים. אנחנו מקשיבים לקלט ובוחנים מידע. בדקנו את המודעות למותג של מוטורולה ולנובו בתחום הטלפונים. אם אתה קונה טיפוסי, אתה רוצה לקנות טלפון… גילינו שמוטורולה, גם בצורה נעזרת וגם בצורה שאינה נעזרת – עדיין מקבל ציונים מאוד גבוהים, כמו בשנות התשעים (שנים שבהן המותג מוטורולה היה מהחזקים בשוק הסלולר – נ.ל.), וזה הגיוני. זה מותג שמישהו בנה במשך שמונים שנה. הוא לא נעלם בבת אחת מתת המודע של האדם הבודד”, אומר לונקסאן.
“אנשים זוכרים את מוטורולה, ואלה החדשות הטובות. כשאתה שואל אותם עם מה הם מקשרים את המותג, הוא מקושר עם טכנולוגיה, וסלולר, ואלחוט והנדסה, ואיכות. זה בסיס טוב מאוד לבנות עליו. גוגל החלה לרענן את המותג, הם קצת שינו את הסמליל (לוגו), קראו לו “מוטורולה – חברה של גוגל”, ואתם תראו אותנו נוקטים באותה הגישה של “מוטורולה – חברה של לנובו”, ודוחפים את התדמית של החדשנות. מוטורולה היא חברה מאוד חדשנית, מאוד מונעת הנדסית, ואחד הנכסים החזקים של לנובו. אנחנו מתכוונים להשקיע הרבה מאמצים במותג, ובשווקים בוגרים זה יהדהד”. סיכם הבכיר הלנובואי.
[עדכון 19/10/2015]: בהמשך לידיעה, היום הודיעה חברת יורוקום כי היא מקבלת את הזיכיון לשיווק הטלפונים של מוטורולה בישראל .
גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת לנובו בלונדון
[…] בפגישה עם איימר לונקסאן, נשיא אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בלנובו העלנו בפניו את המידע אודות צמיד הכושר של החברה אשר הופיע ברישומי ה-FCC לפני מספר שבועות. הוא סירב להתייחס לכך, מאחר והם "אינם מדברים על מכשירים אשר טרם הושקו רשמית". אולם כעת צמיד הפעילות, ה-Lenovo Smartband SW-B100 הוא כעת עובדה מוגמרת. על אף שלא הושק בקול רעש וצילצולים הוא דריסת הרגל הראשונה של ענקית המחשוב בתחום המחשוב הלביש. על פי המידע המופיע באתר ניתן ללמוד כי הצמיד מאפשר ניטור ומעקב אחרי פעילויות כגון הליכה, ריצה ושינה, כמו גם מדידת דופק. הצמיד איננו מריץ Android Wear, אך מציג התראות על שיחות נכנסות ו-SMS, וגם בדומה לחזון של Google הוא משמש גם כ"מפתח" אשר פותח ונועל את המחשב באופן אוטומטי ללא צורך בהזנת סיסמאות ודומותיה. הצמיד תומך בסמארטפונים וטאבלטים המריצים iOS 7.1 ומעלה או אנדרואיד 4.3 ומעלה. […]
[…] רבה אחזה בחובבי הטכנולוגיה כשנודע להם (ופורסם לראשונה ב"חיבור") שמוטורולה שבה לישראל. בשנים האחרונות […]