השנה חוגגת חברת הרכב ב. מ. וו. (ראשי תיבות של Bayerische Motoren Werke, מפעל מנועים בווארי), מאה שנים להיווסדה, ובמסגרת זו הציגה קבוצת הרכב (השולטת גם במותגים מיני ורולס רויס), מספר רכבי קונספט למאה השנים הבאות. ביניהם, הוצג השבוע בלוס אנג’לס האופנוע העתידי של החברה, ה-“מוטוראד ויז’ן נקסט 100” (Motorrad VISION NEXT 100). האופנוע מהדהד בעיצובו עיצובים אייקונים אחרים של החברה – אבל החלקים המעניינים בו הם מערכת ייצוב וחיזוי סכנות, ושילוב של מחשוב לביש אל תוך משקפי מציאות רבודה, המתקשרים עם האופנוע.
ראשית, ב מ וו אומרת שבמוטוראד (המכונה גם “הבריחה הגדולה”) תשולב מערכת ייצוב עצמי שתמנע מהאופנוע להתהפך, הן בזמן עמידה והן בזמן נסיעה, לצד גוף העשוי מחומר גמיש, כך שלא יהיה צורך במפרקים ובצירים הנדרשים כיום בבניית אופנועים. על פי החזון של יצרנית הרכב הגרמנית, מערכת זו תהיה כה משוכללת, כך שניתן יהיה לוותר על ציוד המגן המקובל כיום לאופנוענים, כמו לבוש ייעודי וקסדה. ברם, החברה לא מספקת הסבר מה יקרה במצב אפשרי של התנגשות, שבה הרוכב יעוף מהאופנוע, כך שקשה להניח שגופים רגולטוריים ימהרו לוותר על הדרישה לחבוש קסדה – אם כי סביר להניח שתהיה קלה ופחות מאסיבית מהקסדות המקובלות כיום.
ארבע במאה
ואם בלבוש עסקינן, החלק העתידני הבולט השני בסרטון ההדגמה ובחזון של המוטוראד הם משקפי מציאות רבודה, למעשה משקף, שמספק לרוכב תצוגת מידע בזמן אמת, כולל זווית ההטייה של האופנוע ונתונים אחרים, כך שאינו צריך להסיר את עיניו מהדרך. בניגוד למערכת הייצוב, פיתוחים מהסוג הזה כבר נמצאים בפיתוח מתקדם כיום, כך שהחלק הזה בחזון נראה שיתמשש מוקדם מהצפוי. לפי ב מ וו, מדובר בחזון של חופש מוחלט, מהסוג שאופנוענים מחפשים.
המוטוראד ויז’ן מצטרף לשלושה רכבי קונספט שהוצגו לפניו, אחד לכל חטיבה בקבוצה: לב. מ. וו. עצמה הוצג רכב אוטונומי המאפשר לנהג לבחור האם הוא רוצה לנהוג בעצמו או להפוך את המכונית לסביבה סלונית מלאה בזמן שהמכונית נוהגת את עצמה, המיני העתידנית מציגה חזון של שיתוף מכוניות אורבניות קטנות במקום בעלות על כאלה ואילו רולס רויס זוכה למכונית שנוהגת את עצמה, אך אינה נטולת נהג מבחינת חוויית השירות (כולל קולה של אלינור, מי שהיוותה השראה לפסלון הקישוט של רולס רויס, כעוזרת דיגיטלית המשולבת במכונית).
https://www.youtube.com/watch?v=BjuvNJ1Zkz4