בעת כתיבת ידיעה זו, נסגרת בליון, צרפת, תערוכת אינורובו (1-3 ביולי), הכנס השנתי היחיד באירופה שמוקדש כל כולו לרובוטים. מאות חברות מרחבי העולם הדגימו רובוטים תעשייתיים, שוק מפותח כבר שמעלה חששות לצד תקוות לגבי עתיד התעסוקה האנושית, ורובוטים ביתיים, שמעבר לשואבי אבק רובוטיים עדיין לא מהווים חלק מחיי היום היום שלנו.
כוכב תצוגת הרובוטים הביתיים היה פפר, רובוט “חברתי” שפותח על ידי אלדברן הצרפתית. פפר לא נועד להחליף בני אדם במטלות משעממות או מעייפות, אלא להוות בן לוויה – אם כדי להקל על בדידות, לבדר ילדים או להרחיב את המשפחה בדומה, נגיד, לחיית מחמד. לשם כך הוא צוייד ביכולת לזהות רגשות חיוביים ושליליים ולהגיב אליהם בצורה אמפתית. התקשורת איתו מנוהלת באופן טבעי, דרך דיבור ותנועה, והוא כרגע מסוגל לתקשר באנגלית, צרפתית, ספרדית ויפנית. שפות נוספות ומבחר הולך וגדל של התנהגויות ופעילויות אמורים להפוך לזמינים עם הזמן בחנות פתוחה שתאפשר לכל מפתח שמעוניין בכך ללמד את פפר דברים חדשים.
מלאי ראשוני של אלף רובוטי פפר נמכר ביפן בחודש שעבר, במחיר של אלפיים דולר לרובוט, תוך רגעים ספורים מפתיחת המכירה. יפן נבחרה כשוק ניסויי בזכות היחס המקבל של התרבות היפנית ליצירת קשר רגשי עם ישויות מכניות: חברות רובוטיות וחיות רובוטיות הן תופעות מוכרות ביפן, ואינן מוקעות חברתית.
בצד התעשייתי הוצגו, בין השאר, ארונות מהלכים שידעו למצוא את דרכם בקהל ולהגיע למדגים שהמתין להם בצידו השני של אולם צפוף. רובוט אחר שמיועד למפעלים יכול לסייר לאורכם ולרוחבם ולדווח במקרה שחיישניו קולטים סימנים לאוויר מזוהם מעל לרמה מוגדרת.
רובוטים אחרים שהוצגו באינורובו לא נופלים במדויק תחת הגדרת השוק הביתי או התעשייתי, אבל יכולים להפוך תוך שנים ספורות, אם חזון יוצריהם יתגשם, לחלק שגרתי מחיינו. כך למשל ה-Socibot הבריטי, שמפתחיו מייעדים לתפקידים כמו דייל מכירות. Socibot ידע לנוע ברחבי חנות ולפנות ללקוחות, תוך התאמת הטון הרגשי שלו לשלהם, במטרה לסייע להם בקניות. באותה הזדמנות יכול להיות שינסו להפוך אותו גם למצלמת אבטחה חכמה עם יכולות זיהוי פנים – דבר שצפוי להמשיך ולשחוק את תחושת הפרטיות והאנונימיות שלנו בעולם העתיד.