השבוע השיקה סמסונג שירות משחקים חדש, אשר בעצם מייתר את הצורך בקונסולת משחקים לשחקן החובב. איך הוא פועל?
שירות המשחקים החדש של סמסונג פועל על טכנולוגיה של חברה ישראלית בשם Playcast. העיקרון הוא פשוט, ודומה קצת למה שעשתה בזמנו OnLive – כל החישובים הנדרשים לגרפיקה של המשחק ולצליל, בניגוד לקונסולה המעבדת אותם מקומית, מתבצעים על השרתים של Playcast. התוכן מוזרם לטלוויזיה של סמסונג, מקבל בחזרה את תגובות השחקן באמצעות בקר המשחקים (גיימפאד, בלעז), מחשב את השינויים וחוזר חלילה.
ל- Playcast, שעד כמה מכרה את השירות הזה ללא אזכור שמה (מה שמכונה בעגה התעשייתית “תווית לבנה”, White Label), זהו שירות ראשון ממותג תחת שמה. Playcast תפעיל עבור סמסונג את השירות בארצות הברית, אירופה ואמריקה הלטינית, בשיטה של “שחק כפי יכולתך” – כלומר תמורת תשלום קבוע, אפשר לשחק חופשי בכל קטלוג המשחקים של החברה. הקטלוג כולל למעלה מ-70 כותרים בולטים מחברות משחקים מובילות כמו Ubisoft, Capcom, Square Enix ואחרות. החיסרון העיקרי כרגע בשירות – אתם משחקים לבד. Playcast עדיין לא תומכת במשחקי רשת מרובי משתתפים.
אלעד דרור, סמנכ”ל התפעול והפיתוח העסקי של Playcast, הסביר בתשובה לשאלת “החיבור”, כי בזכות טכנולוגיית הזרמה ייחודית שפותחה בחברה, הם מצליחים להגיע למצב שבו התוכן הגרפי המעובד על שרתי החברה, מגיע לטלוויזיה ולשחקן כמעט בזמן אמת – בהפרש של חמש מילישניות (כמובן, בתנאי רשת אופטימליים, דבר נדיר בישראל…). הרף שנקבע על ידי Playcast לצורך חוויית משחק חלקה הוא 120 מילישניות. “מעל 120 מילישניות זה בלתי אפשרי”, אומר דרור. אבל כאמור, השרתים והטכנולוגיה של Playcast עומדים רחוק מתחת לרף הזה.
עוד סיפר לנו דרור במפגש העיתונאים כי אנשי החברה עבדו ביחד עם אנשי סמסונג, כדי לעקוף את החוצץ (Buffer) המובנה בטלוויזיות החכמות של סמסונג. החוצץ אוגר שתי שניות קדימה מכל תוכן מוקרן, כדי למנוע “קפיצות” וגמגומים בהקרנה. כאשר מדובר בתוכן טלוויזיוני, לאף אחד לא אכפת שהוא צופה בעצם בשתי שניות לאחור – אבל כשמדובר בתוכן משחקים, בגיימינג, שיהוי של שתי שניות הוא כאמור, בלתי נסבל.
ולבסוף, איך עובד החלק שיושב אצלנו, כלומר השירות בטלוויזיה עצמה? אין קל מזה. צריך רק להוריד את האפליקציה של Playcast בטלוויזיות החכמות של סמסונג (השירות יופץ לדגמי H משנת 2014, ודגמי J של שנת 2015), ולחבר לאחד משקעי ה-USB של הטלוויזיה בקר משחקים סטנדרטי (לטענת אנשי סמסונג ו-Playcast נתמכים סוגים שונים של בקרים, כמו בקר Xbox של מיקרוסופט, ובקרים תואמים של Logitech ואחרים).
השירות יושק ברבעון השני של השנה. מחיר צפוי לצרכן – כמה עשרות שקלים (ההערכות הן שיתומחר באופן דומה לשירות ה-VOD של סמסונג, שעולה 30 שקלים בחודש).
Discover more from החיבור
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
[…] איך פועל שירות המשחקים החדש של סמסונג? […]
[…] חברות הזנק שמהוות חלק מהאסטרטגיה והחדשנות העתידית של סמסונג. לפי רותי אדר, מנהלת המרכז, סמסונג מאתרים ומכניסים תחת […]