במסעותיי בתחבורה הציבורית גיליתי בשבוע שעבר הפתעה מעניינת באחד מקווי האוטובוס שבהם נסעתי: המסוף החדש שעתיד להחליף את מסופי הרב קו הקיימים.
המסוף החדש, שעדיין לא היה פעיל, הוא מתוצרת חברה בשם Conduent, המתמחה בין השאר בפתרונות תשלום לצרכנים בתחבורה ציבורית. המסוף מתוכנן לקלוט שלושה אמצעי תשלום בנגיעה (contactless):
כרטיסי אשראי התומכים בתקן EMV ושנושאים את לוגו ארבע הקשתות כמו זה שמצויר במרכז משטח התשלום או שעונים חכמים תומכי תשלום ב-nfc, כרטיסי רב קו מסורתיים והאמצעי החדש הנוסף שייכנס בחודש אפריל – תשלום באמצעות אפליקציית Paybox על ידי הצגת קוד QR מהסמארטפון למסוף (המסופים מצוידים גם במצלמה זעירה או קורא אופטי שמסוגל לפענח את הקוד המוצג). מסופים דומים, אגב, כבר נמצאים גם בשלבי ניסוי בשערי הכניסה ברכבת.
אז איך זה יעבוד? אתם תצמידו למסוף את כרטיס הרב קו שלכם, השעון החכם או כרטיס האשראי כדי לשלם על הנסיעה, או תציגו לו את הקוד מהאפליקציה, לפי חוזה הנסיעה המתאים שרכשתם (נסיעה בודדת, חופשי יומי וכו’).
ואם כבר בהוכחת תשלום עסקינן, לא ברור איך יוכלו מי ששילמו בכרטיס אשראי להציג הוכחת תשלום לכרטיסן? האם המכשיר גם מנפק קבלה בנייר? זו שאלה מסקרנת. להערכתי הפיתרון יהיה הצגה של כרטיס האשראי עימו שילמתם לסדרן, והוא יבדוק מול שרתי התשלומים של הרכבת את ביצוע העסקה ביום הנסיעה.
כך או כך, נראה שבאפריל תיכנס התחבורה הציבורית בישראל לעידן חדש ומתקדם יותר. האם הוא יהיה יותר יעיל? עוד נראה.
[עדכון 00:48] – ידיד המערכת תומר כהן מבקש להוסיף: תהיינה אפשרויות תשלום עם מספר אפליקציות כמו מוביט, פאנגו, דיסקונט ועוד. קיבלנו! אנחנו תמיד בעד מגוון אפשרויות לצרכן.
אם אתם כבר כאן…
רצינו לבקש טובה. בכתבה שזה עתה קראתם הושקעו שעות של איסוף מידע, תחקיר, כתיבה, עריכה, גרפיקה, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. בנוסף, יש לנו הוצאות קבועות על אירוח האתר, אחסון, שרתי וידאו, גרפיקה ועוד. “החיבור” נעשה על ידי שורה של עיתונאים מקצועיים, שבשבילם עיתונות היא שליחות, אבל היא גם פרנסה – ואנחנו מעדיפים לעבוד עבורכם, הקוראים. התמיכה הישירה שלכם מבטיחה את המשך קיומו של “החיבור” כמגזין עצמאי, אובייקטיבי, חופשי מתלות במפרסמים, ותאפשר לנו להביא לכם עוד סיפורים מעניינים, עוד תכנים שיוגשו בצורות מקוריות, עוד כתבות, עוד סרטונים ובכלל – עוד. לתמיכה במגזין
Discover more from החיבור
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
[…] תחליפי הרב קו: כך זה יעבוד […]
[…] לדברי ד”ר רון וקסלר, מנכ”ל קבוצת ישראכרט, בימים בהם אזרחי ישראל נדרשים לריחוק חברתי, עולה הצורך בביצוע תשלומים ללא מגע: “בשנים האחרונות זה הכיוון אליו צועדת התעשייה כולה, ואני שמח כי ישראכרט תהיה החלוצה של הטכנולוגיה הזאת בישראל”. נזכיר גם שסגנו של וקסלר, אורי אלון, היה זה שהודיע על כניסת שירות אפל פיי לישראל עד סוף השנה בישיבה בכנסת שעסקה באפליקציות של התחבורה הציבורית. […]
[…] תחליפי הרב קו: כך זה יעבודעוד בנושאי EMVהירשמו לערוץ הטלגרם של החיבור ותדעו ראשונים […]
[…] ציוד רדיו זעיר הזמין לרכישה המונח בקרבת האייפון גורם לסמארטפון לחשוב שהוא מתקשר עם מסוף של מחסום בתחבורה ציבורית. […]