בלעדי: מאחורי הקלעים עם הישראלים שיצרו את ה-SleepSense של סמסונג

אבנר שדות הוא אדם רגוע. הוא אפילו לא נלחץ כשהוא גילה שאנשי סמסונג עשו טעות: מוצר ניטור השינה החדש  שהסטודיו שלו על חוף הים בתל אביב עיצב, הותקן נמוך מדי בספות האפורות שבביתן  CityCube בברלין, כך שהמוצר, שאמור לחוש את הגב העליון, לא יכל למדוד למתנסים את קצב הנשימה. כן, ה-SleepSense, מוצר ניטור השינה החדש שסמסונג הכריזה עליו אמש – כולו, ישראלי, מ-א’ ועד ת’. המציגים הצעירים שסמסונג שכרה, הופתעו מאוד מה”תמיכה הטכנית” המכובדת שנחתה עליהם. לא כל יום מעצב המוצר בכבודו ובעצמו בא לפתור לך בעיה…

את הטכנולוגיה של המוצר פיתחה חברה ישראלית קטנה מרמת גן, שנקראת EarlySense. את העיצוב של הפלטה שמניחים מתחת למזרן כדי לנטר את איכות השינה ואת האפליקציה שמלווה אותה, עיצב סטודיו נקודה ששדות הקים כבר לפני שנים ארוכות. אם הופכים את הפלטה, אפשר למצוא בתחתיתה מדבקה קטנה: Made In Israel by earlySense. גם הציני שבכתבי הטכנולוגיה עשוי להתרגש קצת.

שתי מילים על SleepSense: סליפ סנס הוא מוצר ניטור שינה כולל. הוא מורכב ממשטח, פלטה, שמניחים מתחת למזרן. הפלטה הזו מנטרת את פעימות הלב שלכם, את קצב הנשימה ואת איכות השינה הכוללת, כמו למשל כמה פעמים אתם מתהפכים בלילה, וכמה שינה עמוקה ושנת חלום חלמתם. לדבריהם של אנשי נקודה, המוצר של סמסונג הוא מוצר לומד, שגם יודע לתת טיפים למשתמש אחרי שהוא לומד את דפוסי השינה שלו. אבל זה לא מסתיים כאן. סליפ סנס יודע להתחבר למוצרי בית חכם אחרים. למשל, הוא ידע לכבות את הטלוויזיה אם נרדמתם, ולתת משמעות חדשה לביטוי “סרט חלום”. באופן דומה, הוא ידע לזהות באופן אוטומטי מתי התעוררתם בבוקר ולהפעיל את מכונת הקפה. היופי אגב, שהוא יודע להתחבר לא רק למוצרים חכמים של סמסונג, אלא גם לרכזות אינטרנט של החפצים אחרות, כמו SmartThings.

הסיפור של EarlySense הוא סיפור מעניין, ולא בהכרח סיפור סינדרלה, אלא אם מחשיבים את סמסונג בתפקיד הפיה והנסיך גם יחד. החברה במקורה פיתחה מוצר שנועד לפתור בעיה: משככי כאבים רפואיים, כמו מורפיום שניתן לחולים שמחלימים מניתוח, עשויים לגרום לדום נשימה. ההבדל בין זיהוי מוקדם של המצב הזה, לבין זיהוי מאוחר הוא ההבדל בין זריקה פשוטה בכתף לבין להבהיל מישהו במצב קשה לטיפול הנמרץ. המוצר של EarlySense כבר מותקן ופועל בלא מעט בתי חולים ברחבי העולם ומנטר עשרות אלפים של מאושפזים.

אז, חממת החדשנות המקומית של סמסונג, בראשותה של רותי אדר, באו ל-EarlySense והציעו להם לעבוד על מוצר לשוק הצרכני. את השידוך בין אנשי EarlySense לאנשי נקודה עשו סמסונג, והתוצאה היא המוצר שעכשיו הושק ברוב פאר והדר בתערוכת האלקטרוניקה הענקית כאן בגרמניה.

לזכותו של אבנר שדות ייאמר שהוא שומר על קור רוח ועל צניעות. כמי שנמצא כבר הרבה מאוד שנים בעסקי העיצוב התעשייתי, הוא לא מתרגש מאוד. הוא מודה שהתחושה של לראות את המוצר שהוא עיצב מרוח על כרזה ענקית שמכסה קיר שלם של הבניין היא נעימה, אבל הוא שומר על פרופורציות. הסטודיו שלו, שכבר עבד עם סמסונג, ימשיך לעבוד על עיצובים, כמו ה-SleepSense שכבש כאן את הבמה של סמסונג בברלין.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

תגובה אחתהשמיעו קולכם

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner