סטורדוט מציגים מסכים ידידותיים לסביבה

חברת סטורדוט היממה את העולם לפני כשנה, כשהציגה סוללה לסמרטפון המבוססת על ננו-טכנולוגיה ביולוגית, ושאפשר לטעון במלואה תוך פחות מדקה. לאחר ההתקדמות עם הסוללה, מרחיבה את החברה את היצע המוצרים שלה, ופונה לייצר מרקעים עבור צגי מחשב וטלוויזיה, המבוססים גם הם על הננו-נקודות, ה-Nano Dots.

לטענת דורון מאירסדורף, מנכ”ל החברה וממייסדיה, השימוש בחומרים אורגניים, בניגוד לטכנולוגיות ייצור המסכים הקיימות העושות שימוש במתכות רעילות – הופך את המסכים שסטורדוט מציעים לידידותיים לסביבה. מסך כזה, בסופו של דבר, אפשר לזרוק בלב שקט לפח בידיעה שיתפרק לחומרים אורגניים מבלי לעשות נזק לסביבה. השימוש בחומרים אורגניים זמינים וקלים להפקה כמו פחמן וחמצן, מפשט גם את הליכי הייצור ומוזיל מאוד את עלות המסכים. ייצור המסכים מתבסס על טכנולוגיות קיימות מה שאומר תפוקה גבוהה.

סטורדוט

היתרון השני שאליו טוענים StoreDot, הוא איכות ויציבות צבעים גבוהה לאורך זמן. מאירסדורף טוען שרעיון שעומד מאחורי המוצר הוא הפקת צבע לבן מושלם (על אף שהמסכים של סטורדוט משתמשים במקור אור, קתודה, שפולטת דווקא אור כחול) שהוא המקור לאיכות הצבעים של מסך LCD. הפיתרון של סטורדוט, אומר המנכ”ל, מזריק למסך צבע לבן אידאלי ולכן התמונה המתקבלת היא תמונה מאוד חיה ובעלת צבעים טבעיים. הלבן נקי הרבה יותר, הירוק והאדום המתקבלים עשירים הרבה יותר מהמקובל בטכנולוגיות הקיימות, לטענתו.

כבר עכשיו הפיתוח הטכנולוגי נמצא בשלב המאפשר ייצור רחב היקף, כאשר הטכנולוגיה אינה רגישה לגודל המסך, להיפך, “אנו מניחים כי היתרון של ההדירות והעמידות הגבוהה בייצור יבוא לידי ביטוי במיוחד במסכים גדולים כדוגמת טלוויזיות ומסכי מחשב גדולים”, אומר מאירסדורף.

בגלריה מטה תוכלו לראות תמונות של אב הטיפוס מביקורנו בחברה לפני כשנה, הכולל את מטריצת הצבעים הראשונית, הדגמה של המרקע שנתחב במקום מסך של אייפון רגיל ודוגמאות מעבדה של החומרים הביולוגיים הפלורוסנטיים שבהם עושה StoreDot שימוש בייצור המסכים שלה.


Discover more from החיבור

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

אולי יעניין אתכם גם...

על אודות המחבר לצפיה בכל הכתבות לאתר המחבר

ניב ליליאן

העורך האחראי של "החיבור".

ניב ליליאן הוא עיתונאי חוקר בעל ניסיון של 22 שנה בכתיבה על טכנולוגיה, אינטרנט והשפעותיהם על פוליטיקה וחברה. כעורך ערוץ המחשבים של ynet בשעתו, הוא הוביל קמפיין עיתונאי נרחב ועיקש שהביא את סכנות המאגר הביומטרי לידיעת הציבור, ופרסם תחקירים על עוולות צרכניות כמו התערבות ספקיות האינטרנט הישראליות בתעבורת רשת, לצד פרשנויות מורות נבוכים וקלות לעיכול.
פרט טריוויה: הוא העיתונאי הישראלי הראשון שראיין את מנכ"ל גוגל.

השמיעו את קולכם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

banner