באחת הסצינות בסדרת המדע הבדיוני The Expanse, גיבור הסדרה ג’יימס הולדן, מבצע תיקון מורכב במנוע על-חלל, כשעל הקסדה שלו מוקרנים הסברים וסימונים לחלקי המנוע במציאות רבודה. הסצינה הזו אולי לקוחה מסדרת מדע בדיוני, אבל היא לא בדיונית בכלל – השימוש במציאות רבודה לצרכים של הדרכת טכנאים או לקוחות כבר קיימת במציאות, ותופסת תאוצה.
לאחרונה רכשה זירוקס את CareAR, שזה בדיוק מה שהיא עושה. זירוקס אמנם נתפסת אצל הרבה אנשים כשם נרדף למכונות צילום או מדפסות, אבל בפועל היא אחת מחלוצות הטכנולוגיה האישית בעולם, ובעניין הזה הסיפור שלה די טרגי: הממשק הגרפי שסטיב ג’ובס “שאל”? זירוקס. העכבר? זירוקס. החברה בעצם הרימה תרומה נכבדה להתפתחות המחשוב האישי, אבל מעולם לא קיבלה על כך קרדיט ראוי (להרחבה ראו את הכתבה המוטמעת מטה):
בכל מקרה, CareAR, המפתחת אגב גם ממשקי זמן אמת לרחפנים (לראות מה שהרחפן רואה במשקפי מציאות מדומה), יצרה פלטפורמה הנקראת CareAR Instruct, המשלבת בין מאגרי מידע, קבצי PDF וסרטונים המאפשרים למשל להמיר חוברות הדרכה למשתמש לחוויית מציאות רבודה באמצעות משקפיים או מצלמת מחשב הלוח, תוך שילוב של בינה מלאכותית, ראיה ממוחשבת, למידת מכונה, תלת ממד ועיבוד שפה טבעית (NLP).
לעוד תכנים מעניינים עקבו אחרינו באינסטגרם או בטיקטוק
מדובר במוצר מהפכני עבור כמה שווקים אנכיים ושיהיה לו ערך עבור טכנאי שטח, מכונאים וגם לנו, משתמשים מהשורה שסתם ירצו להכיר איך להגדיר את הנתב בבית שלנו, לתפעל את מכונת הכביסה או אפילו להחליף בה חלק – ללא צורך בביקור טכנאי.